top of page
  • תמונת הסופר/תשי חאקשוריאן

LoRA - מודל בינה מלאכותית על המחשב האישי

Lora

דמיינו עולם שכל אחד מאיתנו יהיה יכול להרים מודל שפה אישי מאומן על המחשב האישי. יעל, ידידה קרובה שלי ויזמית שאפתנית, נתקלה לאחרונה בבעיה שמוכרת לרבים בתחום הבינה המלאכותית. הסטארטאפ שלה, שמפתח מוצרים חדשניים מבוססי AI, היה על סף פריצה לשוק. אבל אז התגלתה בעיה גדולה: החומרה שבבעלות החברה לא הצליחה להתמודד עם העומס הכבד של המודלים המתקדמים שהם פיתחו. בכל פעם שיעל ניסתה להריץ את המודלים, המחשבים קרסו, והחזון שלה נראה רחוק מהשגה.

באחד מהמפגשים שלנו, היא שיתפה אותי בתסכול שלה. והחלטתי שזה נושא מספיק חשוב לבלוג שלי ולמחקר אישי. אז מאיפה מתחילים?

 

המהפכה הראשונה

כשהמחשבים הארגוניים לא עומדים בעומס, פונים רבים לשירותי ענן. שירותי ענן מציעים גמישות, יכולת גדילה והקטנת עלויות. אבל עם ההתפשטות העצומה של טכנולוגיות AI, גם הענן נתקל בקשיים. תשתיות ענן קיימות מתקשות לעמוד בדרישות הגוברות של חישובים כבדים ומורכבים שמודלים של AI דורשים.

Open LLM
 

המירוץ אחר החומרה: תשתיות חזקות יותר

חברות טכנולוגיה כמו אמזון, גוגל ומייקרוסופט מתחרות בפיתוח ושדרוג התשתיות שלהן על מנת לתמוך בטכנולוגיות AI מתקדמות. כמו מרתון בלתי נגמר, כל חברה משקיעה מיליארדים כדי להציע את השירותים המהירים והיעילים ביותר. ההתקדמות בטכנולוגיית GPU (יחידת עיבוד גרפית) היא אחת הדרכים המובילות להתגבר על האתגרים הללו, ומאפשרת לעבד כמויות עצומות של נתונים במהירות וביעילות.

AI race
 

פתרונות זולים וקלים: התקווה לעתיד

במקום להתמקד בהגדלת כוח המחשוב בלבד, חדשנות טכנולוגית מנסה למצוא דרכים להפחית את העומס. פתרונות כמו Low Rank Adaptation (LoRA) ו-Quantization מאפשרים להקטין את הדרישות מהמחשוב, תוך שמירה על ביצועים גבוהים של המודלים. טכנולוגיות אלו מפחיתות את מספר הפרמטרים שיש לעדכן, מה שמפחית את זמן האימון ואת זיכרון המחשב הדרוש.


רגע.. LoRA?

Lora Logo

טכניקה חדשנית בתחום הבינה המלאכותית, המאפשרת לבצע התאמה של מודלים קיימים בצורה יעילה ומהירה יותר. במקום לאמן מחדש את כל המודל, מה שדורש כמות עצומה של משאבים וזמן, LoRA מוסיפה שכבות קטנות שניתן לאמן על גבי המודל הקיים. אלו שכבות שמייצגות את השינויים הנדרשים בצורה חסכונית, כך שלא צריך לעדכן את כל מיליארדי הפרמטרים של המודל.


למה זה דומה? במקום לשפץ את כל הבית כשכל מה שצריך זה לשדרג את המטבח, אתה פשוט מוסיף יחידת מטבח חדשה שמתחברת לבית הקיים. כך, השדרוג נעשה מהיר יותר, זול יותר ויעיל הרבה יותר.

מקור: ArXiv

 

הענן המקומי: כאשר הנתונים לא יוצאים מהבית

אחד היתרונות הגדולים של פיתוחי AI בענן הוא היכולת להשתמש במודלים מקומיים, שלא שולחים את המידע הרגיש לשרתים מרוחקים. פתרונות אלו חשובים במיוחד בתחומים רגישים כמו בריאות, משפטים ופיננסים. כך, ניתן לשמור על פרטיות המידע ולהקטין את הסיכון לדליפות נתונים.

 

רוצים הסבר מוחשי יותר?


 

לסיכום הבינה המלאכותית לא רק משנה את האופן בו אנו עובדים, אלא גם את התשתיות התומכות בעבודה שלנו. עם שילוב נכון של ענן, חומרה חדשנית ופתרונות מתקדמים, ניתן להתמודד עם האתגרים וליהנות מהפוטנציאל העצום של טכנולוגיות AI. כמו יעל, שמצאה את הפתרון לצרכים שלה, כך גם ארגונים רבים יכולים למצוא את הדרך להצלחה באמצעות שימוש חכם בטכנולוגיות ענן מתקדמות. אם יש לכם שאלות נוספות בנושא, מתקשים לבחור את הכלי המתאים או שאתם רוצים לשתף אותי בתהליך שלכם, אני כאן בצ'אט, במייל, בפייסבוק וגם בטיקטוק מחכה לשאלות מכם.

עולם ה AI נראה מסובך, אך עם הכלים הנכונים, כל אחד יכול להפוך ליוצר. הידע הזה מאפשר לכל אחד להגשים את הרעיונות שלו ולתרום לחברה באופן שהוא לא חשב שאפשרי.


בהצלחה!


29 צפיות0 תגובות

Yorumlar

5 üzerinden 0 yıldız
Henüz hiç puanlama yok

Puanlama ekleyin
bottom of page